elektrikere - din hverdag

Velkommen til AB - vi glæder os til samarbejdet

Vi vil gerne give dig den bedst mulige start hos AB, derfor har vi nedenfor beskrevet nogle af de arbejdsgange, som du vil opleve her hos os.

Læs om de generelle arbejdsgange som elektriker

Find dit eget team nederst på siden

Arbejdstid

  • Man-tors kl.7.30-16.00
  • Fredag kl.7.30-14.15
  • Pauser: Formiddag 15 min. Frokost 30 min (selvbetalt)
  • Undtagelser aftales med nærmeste leder
  • I enkelte tilfælde kan det være fornuftigt/nødvendigt med anden arbejdstid, f.eks. for at følge kundens åbningstider. Ændret arbejdstid skal aftales med nærmeste leder

Husk i dagligdagen

  • Husk at registrere timer efter hver endt arbejdsopgave ude ved kunden - dagligt.
  • Den samlede ugeregistrering skal være registreret i LEMU senest kl. 8 mandag morgen.
  • Husk at slå alarmen til hvis du er den sidste, der går - husk forinden at sikre dig, at porten til værkstedet og lageret er lukket. Hvis lyset ikke går ud, så er der en port, der ikke er lukket - tjek igen.
  • Følgesedler skal følge varerne - dette giver bedre mulighed for at kontrollere leverancen og for at bestille og registrere de rigtige varenumre.
  • I alle servicevogne vil der være en mappe til følgesedler. Når mappen er fuld, afleveres sedlerne på kontoret til arkivering.
  • Husk at søge om ferie på borger.dk, når du registrerer ferie.
  • Kontakt Micha (MMJ), hvis du er i tvivl om ovenstående.
  • Husk at tilføje initialer og projektnummer, når du bestiller materialer, tøj m.m. Kontakt evt. Christian (CGL) for mere info.

Barns sygdom

  • Du har mulighed for i henhold til overenskomsten, at tage barnets første sygedag, ved børn under 14 år. Registreres i LEMU.

Sundhedsordning

  • Som en del af din pensionsordning hos Pensiondanmark er der også en sundhedsordning. Den sikrer hurtig og ubegrænset behandling for arbejdsrelaterede problemer i led, muskler og sener.
  • Du kan blive behandlet af kiropraktor, fysioterapeut, zoneterapeut eller massør. Behandlingerne udføres på et af 120 behandlingssteder, der drives af Falck Healthcare.
  • Du kan også få tre typer rådgivning over telefonen: Krisepsykologhjælp, misbrugsrådgivning og vejledning om behandlingstilbud i det offentlige sundhedsvæsen.
  • Se desuden ABs egen sundhedsforsikring

Overarbejde og mad

Tak, fordi du giver en ekstra hånd. Det er værdsat, og vi giver gerne fleksibilitet den anden vej, som aftales med nærmeste leder

HUSK madpakken. Du har ved akut opstået overarbejde, mulighed for mad efter regning max. 150 kr. som følgende:

  • Kvitteringen sendes som billede med projektnummer og anledning til Micha på mail.
  • Ved mere end 3 timers overarbejde på hverdage.
  • Ved mere end 8 timers overarbejde i weekenden.

Husk at bruge vores Actionboard på lageret - så vi kan forbedre vores hverdag

Løn, pension og formandstillæg

  • Lønnen udbetales månedsvis bagud sidste hverdag i måneden. Lønnen indsættes på en selvvalgt konto.
  • Lønnen beregnes for det antal uger, som lønperioden indeholder (4 el.5 uger) Se lønperiodeskema her.
  • Lønsedler leveres automatisk i e-boks.
  • Lønnen kan forhandles én gang om året i hvert overenskomstår (marts til marts). Nærmeste leder indkalder dig inden 1 april, hvor I kan få afholdt jeres lønforhandling. Lønreguleringen træder i kraft fra den dato, hvor leder og medarbejder endeligt underskriver dokumentet for lønregulering.
  • Ved overenskomstmæssige reguleringer af tillæg og satser, træder disse i kraft som overenskomsten dikterer.
  • Du er er omfattet af pension ved Pension Danmark.
  • Pensionssatser: Arbejdsgiver 8% Medarbejder 4%. Du har mulighed for frivilligt at betale ekstra til ordningen.
  • Du har fri på almindelige helligdage, samt 1.maj, Grundlovs- og juleaftensdag. Nytårsaftensdag d.31/12 afholdes som ferie.
  • Læs mere her om formandstillægget og hvad det kræver.

Dit team

Find dit team herunder og læs mere om jeres hverdag